zondag 2 februari 2014

Beeckensteijn Cross in Velsen - 6,3 km.

2 februari 2014
Mijn 2de cross heb ik in Velsen gelopen. De Beeckensteijn Cross, 6,3 km (2 rondes).
Samen met Anneke, Pieter en Jacqueline zijn we naar Velsen gereden.
Omkleden bij de voetbal en startnummer ophalen.

Daarna naar het bos gegaan. Onze spullen neer gezet en toen ben ik een rondje gaan inlopen met Anneke en Elsa. Parcours verkennen. Een paar venijnige klimmetjes.
Naar de start gegaan en een beetje naar voren gaan staan. Het startschot klonk en hopla...... we konden op weg.

In het begin is het altijd even lastig om het juiste tempo en ritme te vinden. Vooral voor een "diesel", is het eerste half uur altijd even warm draaien, maar ja dan ben je er al weer.
Dus nu is het zaak om meteen een flink tempo aan te houden, zonder meteen stuk te gaan in de eerste ronde.
Het was best pittig en af en toe glibberig. Gewoon gassen en vol door de modder. Niet miezemuizen.
In de eerste ronde kwam Pieter me voorbij. Hij liep een beetje hetzelfde tempo als ik, dus ik kon aanhaken en liep steeds een beetje achter hem, op 15 meter of zo.
In de 2de ronde ging het nog steeds lekker.
Zo'n 200 mtr voor de finish hoorde ik de speakers. Ik werd enthousiast en wilde de sprint in gaan zetten.
Nog 1 bocht en dan rechtuit.
Oeps....... voor ik het wist lag ik languit op m'n gaffel in de bladeren langs de kant. Ik was uitgegleden en maakte een aantal buitelingen. In een flits kon ik weer op staan. Als een speer ging ik, onder de modder, weer verder. Nog een laatste eindspurt, aangemoedigd door m'n loopmaatjes.
Geweldig om dit weer te mogen lopen.  Het was super leuk.Ik finishte in 32:09 min. Heel tevreden mee.
 

Met z'n allen op alle lopers van AVH gewacht en aangemoedigd. Wat een saamhorigheid toch. Zo geweldig. Er gaat zo'n nieuwe leuke wereld voor me open. Zoveel gemeende vriendschap. Ik heb het vertrouwen en plezier weer helemaal terug gevonden bij AVH. Iets wat de laatste maanden ver te zoeken was.
Met z'n allen terug naar de kantine en daar kregen we als traktatie een kop snert.
Nog even gewacht op de prijsuitreiking. Anneke was 2de geworden bij de 45+, super goed.
Buiten nog even met z'n allen op de foto.

Daarna met alle auto's naar Pieter z'n huis en daar nog even koffie met taart. Hieperdepiep....... hoera!
Het was gezellig en ik kijk terug op een super leuke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten