maandag 7 januari 2013

1ste Duurloop 2013 - 18,2km

Het beloofde een prachtige, zonnige dag te worden.
Tja en wat ga je dan voor een kleding aan doen?
Blijft altijd lastig.
Het werd een lange dunne tight en longsleeve thermo, met dun Craft jasje.
Ik koos voor het dunne jasje, ook omdat ik de telefoon mee moest nemen,
voor in geval van nood.
Ik besloot m'n belt met 2 flesjes water/roosvice mee te nemen.
We gaan al weer naar de 2 uur en dan krijg ik toch altijd behoefte aan water te drinken.
Eigenlijk moet je met duurlopen van langer dan 90min, al drinken mee gaan nemen.
Je verliest toch onbewust vocht, wat je aan moet vullen.

Om 09.30uur afgesproken bij de "Patatoloog" in Heemskerk/Castricum.
We waren vandaag met z'n zessen. Marjolein, Sandra, Rinus, Paula, Agnes en Colinda met Sammy ging wandelen. Ingrid was helaas ziek geworden.
Rinus weet heel goed de weg, dus die heeft ons de weg gewezen.
Vandaag een verharde route naar Castricum en weer terug.
Erg leuke en gevarieerde route. Zigzaggend door de bossen en duinen.
Bij de Johanneshof bij Bakkum zijn we even gestopt en hebben een slokje gedronken.
Ook keken we er even naar een crossloop. Erg leuk om te zien.
Na een paar minuten pauze en versnapering, zijn we weer op pad gegaan.
Weer een hele andere kant op en nieuw stuk route.
Het was een prachtig stuk natuur.
De temperatuur werd wel heel aangenaam.
Zo rond de 10 a 12 graden.
Op de terugweg richting Wijk aan Zee, stond het zonnetje vol in ons gezicht.
Het voelde alsof het lente was, van rond de 18 graden.
Het was onwijs genieten.
Ik liep lekker soepel mijn km's, ik was in goed gezelschap, mooie natuur, zonnetje...... Kon het maar altijd zo zijn. Ik hou zo van deze momenten. Ik kijk er ook elk weekend weer naar uit, om met z'n allen er op uit te trekken, de vrije natuur in. Een ieder op z'n eigen manier, of het nou wandelend of hardlopend of fietsend is...... gewoon buiten zijn.
Ik kan er zo m'n energie in kwijt en voel me de rest van de dag en week er prettig.

Onderweg heb ik een aantal foto's en filmpjes gemaakt.

 
 

 
Om een uur of half 12 waren we klaar met onze 2 uur durende duurloop.
Goed voor 18,2 km op de teller.
Rinus had een fantastisch goede route uitgezet. Compliment!
Al wandelend even uitlopen naar het koffie tentje "De Patatoloog".
Colinda en Sammy stonden al te wachten op ons.
Even wat droge kleren aan gedaan bij de auto en daarna met z'n allen aan de koffie.
Gezellig nakletsen en daarna dan nog maar een bakkie.
We kregen er geen genoeg van.
Met een voldaan gevoel vertrokken we weer naar huis.
Veel te vertellen en veel mooie momenten om op terug te kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten