zaterdag 13 april 2013

Morgen is de grote dag. M-Day !!!!!!

 Morgen is het dan zo ver. Dan ga ik starten aan mijn 4de marathon, de Rotterdam Marathon 2013. Een vierde uitdaging, met extreme temperaturen, zo vlak na de winter.
Trainen in barre winterse omstandigheden en dan ineens van de -5 naar +21 graden. Dat is toch echt bizar. Hoe moet je daar dan op trainen? In ieder geval luchtig kleden. Korte broek en singlet, moet voldoende zijn.
Ik heb geen vlekkeloze voorbereiding dit keer. Helaas viel het een beetje in duigen.
Mijn trainingschema goed gevolgd. De intervallen goed uitgevoerd en alle duurlopen gedaan, die ik moest doen. Aan de kilometers ligt het niet.
Helaas kwam aan deze trainingsarbeid abrupt een einde. Zo'n 2 weken voor de start werd ik ziek. Op de donderdag voor de marathon gelukkig weer beter en weer naar m'n werk kunnen gaan.
Ik heb helaas een trainingsachterstand opgelopen van 10 dagen. Best veel.
Ik hoop dat ik niet teveel snelheid ben kwijt geraakt en dat m'n tempo nog goed te doen is.
Anders heb ik gewoon pech.
Nu ik weet dat ik toch ga starten zondag, kijk ik er wat luchtiger tegen aan.
Ik ben al lang blij dat ik mee ga doen en vind het allang prima als ik finish.
De eindtijd zal wel niet zo geweldig worden. Ik heb gewoon nog te weinig zuurstof in m'n longen.
Ik neem morgen voor de start nog Ventolin en neusspray. Meer kan ik dan niet doen.
Ik ga genieten en heb er reuze veel zin in.
Afgelopen dagen ben ik gestart met het eten van koolhydraat rijk voedsel.
Krentebollen met hagelslag, wit brood met vruchtenhagel, ontbijtkoek, eierkoek, perensap, dadels, abrikozen, pasta met groente, appelmoes, etc. Het zogenaamde stapelen. Heb ik daar in ieder geval m'n best mee gedaan.
Morgen zonnebrandcrème mee, want anders gaan we verbranden.
Verder heel veel drinken onderweg. Elke drinkpost stoppen en benutten. Verder gebruik maken van de sponsposten. Bij de 27 km krijg ik van mijn trouwste supporter een banaan. Die kan ik dan wel goed gebruiken. 
We zullen wel zien hoe het morgen allemaal afloopt.

Vanavond niet al te laat eten. Rond 17.00uur een heerlijk bord pasta met spinazie (zoals altijd).

De wekker zal morgen erg vroeg af gaan, 04.30 uur. Douchen, eten, rustig 3x naar de toilet, 06.15 uur Sammy weg brengen. Om 06.40 uur Agnita ophalen. Om 06.50 uur afgesproken bij het station met de anderen. De trein van 07.05uur naar Rotterdam. Om 08.10uur in Rotterdam.  Wandelen naar het WTC, alwaar we om 09.00 uur in de brasserie Staal zullen vertoeven. Rustig nog koffie/thee drinken en een laatste banaan of krentenbol nuttigen. Goed geregeld en vlak bij de startvakken. Om 10.00 uur gaan Paula en ik de startvakken in. Nog weer een keer naar die toilet en dan om 10.30uur gaat Lee zingen en daarna het startschot!!!

To be continued!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten