vrijdag 13 december 2013

Bruggenloop 2013


De Bruggenloop is een wegwedstrijd over 15km. Een erg leuke route met daarin het passeren van 5 bruggen, waaronder de Erasmusbrug en de hoge Brienenoordbrug.
Het is een run in kerstsfeer. De start is ook aan het einde van de middag, zodat je in het donker finished, met allemaal lampjes en gezelligheid. In "hogere" kerstsferen, hihiiiiii


Ik had mij al ruimschoots van tevoren ingeschreven, omdat ik weer erg graag wilde meelopen. Ik had het vorig jaar zo naar m'n zin gehad.
Een week voor het evenement viel de envelop op de deurmat.

Ik zou gaan starten met startnummer 511 in startvak C.










Op zondag 8 december was het dan zover.
Met gemengde gevoelens ging ik er naar toe. Ik had zo mijn twijfels, want ik was nog lang niet goed hersteld na de marathon van Geldrop. Mijn snelheid is totaal weg en de vermoeidheid was ook nog niet geheel hersteld.
Desondanks wilde ik toch graag gaan lopen, want ik had er erg veel zin in.
Op zondagmiddag ging ik heerlijk met de auto naar Rotterdam. Muziekje aan en rustig aan. De auto op het industriegebied achter de Sligro neer gezet. Van daaruit loop je zo naar het stadion. Gaat prima.
Bij het stadion m'n shirt ophalen en daar trof ik nogal wat bekenden.
Nog even naar de toilet en daarna omkleden en gereed maken voor de start.Om 15.00 uur was er een warming-up. Wij stonden gezellig binnen te kletsen en gingen om 15.20 naar het startvak met z'n allen.
Daar ging ieder z'n eigen weg.
Om 15.30 uur klonk het startschot en het startvak A kon op weg gaan. Daarna volgde de rest gestaag. Zo'n 3 a 4 minuten later ging ik op pad. Stramme spieren, die even los moesten komen. De eerste 5 kilometer is het je weg en tempo zien te vinden.
Voor de Erasmusbrug kwam ik Monique tegen. Even een "hoi" en toen ging ik weer verder. 
Bij de Erasmusbrug was het gezellig druk. Erg leuk. De brug was pittig, maar naar beneden ging lekker snel. Het eerste gedeelte van de race was flinke wind tegen. Daarna de Maasboulevard op en daar hadden we wind mee, tot aan de Brienenoord. Vlak voor de Brienenoord nog even wat drinken. Daarna de draai naar boven en de flinke klim op die hoge brug. Wat een prachtig uitzicht hadden we daar. Een schitterend uitzicht en zonsondergang. Lineke maakte er een prachtige foto van.
Foto: Lineke Dogger
Eenmaal boven op de Brienenoordbrug passeerden we het 10km punt. Daarna lekker hard naar beneden. Dat was cool!!!!!!
Hopla, en weer op weg naar de Kuip. Met nog 5km te gaan, rook ik de finish al.
Ik ging steeds lekkerder lopen.
Achteraf gezien had ik een negatieve split en liep ik elke 5km. steeds sneller. Best goed eigenlijk en daar ben ik wel blij mee.
Ik had het in ieder geval goed naar m'n zin.
Na 1.18.52 passeerde ik de finishlijn. Dat was weer een heerlijk moment.
Ik was zeer tevreden met mijn tijd. heb de laatste 5km. toch nog flink tijd gewonnen.
Ondanks mijn herstel weken, met veel rust en minder trainen, ging het redelijk goed. Mijn snelheid is wel stukken lager, maar ik liep heel constant en mijn lichaam wilde weer wat beter functioneren.
Het komt weer helemaal goed. 
Nog even een paar passen terug nemen, niet teveel km's en dan in januari weer flink aan de bak. Rust is voor mij nu even belangrijker. De lange afstanden, daar zit het wel goed mee. Even mijn schema aanpassen en dan ga ik weer 100% volle bak.
Deze afgelopen weken is zo'n leerproces geweest. Een proces waar ik doorheen moest en waar ik bijzonder veel van heb geleerd. 
Na de finish, mijn welverdiende medaille om mijn nek laten hangen en de felicitaties in ontvangst genomen. Ben ik altijd blij mee. Wordt ik vrolijk van.
Toen water, aa-drink en nog eentje en een beker warme thee. Zalig. Super goed geregeld.
Snel omkleden, want ik kreeg het snel koud.
Daarna tevreden naar huis en ik heb het super leuk gehad..
Met dank aan de super goede organisatie en al die vrijwilligers, die er toch maar altijd weer staan.
 


Bij het stadion heb ik in het donker nog wat foto's rond het stadion gemaakt.
Het is een prachtig stadion met mooie verlichting. Erg sfeervol!!! Ik heb genoten.
 
 

See you in 2014!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten