donderdag 12 december 2013

Vermoeid

Ik liep in 56 dagen, 3 marathons.
De laatste van de 3 (op 24 nov.) is me erg zwaar gevallen.
Ik heb het uitgelopen, maar mijn lichaam heeft heel hard moeten werken.
Ik heb achteraf nog gedacht, of het verstandig is geweest om een hele marathon te lopen na Amsterdam.
Dit komt mede door et zware onverharde parcours. Heeft zoveel energie van me gevergt.
Maar goed wel een hele ervaring rijker.
Ik heb heel lang last gehad van een vermoeid lichaam.
Nu, op 12 december, kan ik eindelijk zeggen dat ik me weer wat beter begin te voelen.
Mijn vermoeide benen en vermoeide lichaam krijgen weer meer energie.
De afgelopen trainingen zijn ook zwaar gegaan.
Ik heb dus 2,5 a 3 weken behoorlijk aan moeten sterken met veel rust en goed eten en drinken.
Mijn verloren reserves zijn weer aardig aangevuld.
Tijdens de Bruggenloop op 9 december was het ook nog lastig, maar elke 5 km. ging het beter.
Ik heb een goed gevoel aan de Bruggenloop overgehouden.
Na de training van gisteren (11 december) bij de AVH heb ik me voor het eerst weer okay gevoeld.
Ik wil de maand december nog gebruiken om optimaal te herstellen en in januari weer flink op te bouwen naar Rotterdam. Ik denk dat een stapje terug mij best goed zal doen. In plaats van 4 trainingen doe ik er 3 in de week. De hele lange duurlopen zijn even gereduceerd naar de iets kortere. De intervallen bouw ik wel weer op. Dat kan geen kwaad.
Ik wist niet dat je lichaam zo vermoeid kon worden en dat het zo lang kan duren om te herstellen.
Ik ben mezelf na deze 3 marathons, aardig tegen gekomen.
Ik heb hier wel heel veel van geleerd en deze ervaring neem ik mee in volgende doelen en trainingsschema's. Ik weet wat ik nu wel en niet kan.
Het heeft me gesterkt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten