zaterdag 14 december 2013

N201 Run - 10km.

Zaterdag 14 december.
Ik heb met Agnita afgesproken om samen naar Aalsmeer te gaan. Om 10 uur haal ik haar op. Het is toch veel gezelliger om samen te gaan. Eindelijk weer eens gezamenlijk op pad. We gaan lekker op tijd, zodat we rustig aan kunnen doen. We gaan altijd nog lekker even koffie drinken van tevoren en natuurlijk kletsen we er wat af. Gezellige boel.
We rijden naar Alsmeer en parkeren de auto op het parkeerdek van Flora Holland (de bloemenveiling). Hopla en weer al die trappetjes naar beneden lopen. Daar aangekomen kunnen we meteen in de pendelbus stappen, die ons naar het startgebied brengt. Goed geregeld allemaal.
N201
10km parcours
We hebben ons ingeschreven voor de 10km run en gaan allereerst ons startnummer ophalen. We zijn meteen aan de beurt en ook hier is alles goed geregeld. Daarna gaan we een hele grote tent in, waar alles heel fijn bij elkaar is. Catering, kleedruimtes, allemaal zitgelegenheid, water, de finish, bagagedepot, infostand, ehbo etc.
Zoals altijd gaan we eerst naar de catering, voor een kopje koffie.
Ook nog even tijd om iets te eten.
Catering
Als we heerlijk even gezeten hebben en gekletst, kleden we ons om en geven onze tas af bij het bagagedepot. Nog even plassen en daar komen we Paulien, Sandra en Hans tegen.
Samen gaan we om 11.55 uur naar het startgebied. 
Daar nog even een leuke groepsfoto.


Het startschot valt om 12.00 uur en we gaan met z'n vijven op weg. 
Het eerst stukje lopen we samen en daarna splitst het zich een beetje op. Ieder loopt z'n eigen race. We zien Rosa ook nog langs de kant staan. Ze is iedereen aan het supporteren. Is echt tof. 
We rennen door de tunnel, wat heel leuk is. Deze "Waterwolftunnel" bestaat uit 2 gedeeltes; een kort stuk en een heel lang stuk. Naar beneden rennen gaat lekker hard, maar ja........ dan moet je weer omhoog en dat is behoorlijk pittig.
Daarna een heel lang stuk en bij 4km is een drinkpost. Ik stop even en drink wat water. 
Bij 4,5km is het draaipunt en dan is het terug richting finishgebied.
Er wacht nog een lang stuk.
We moeten nog een lang taluut omhoog en daarna volgt wederom die lange tunnel. Er wordt geroepen en gezongen. Gezellig klonk dat. 
Pffff...... en toen weer omhoog. Daarna het tweede stuk tunnel en weer omhoog. Flinke wind tegen. 
Bij de 9km maakte ik een enorme fout. Ik zag de tenten van het finish gebied en dacht dat ik er al was. Ik zette aan en versnelde mijn tempo. Helaas was ik er nog lang niet en moest ik nog 1 km. lopen. We passeerden het finish gebied en moesten nog 500 meter verder door lopen. Daar draaien en dan pas weer terug naar de finish. Jeetje wat een fout maakte ik hier en wat is die laatste 1000 meter dan zwaar. Ik had het natuurlijk kunnen weten, dat ik er nog niet was, als ik op mijn horloge had gekeken. Stom zeg!!! Ik moest me even weer herstellen en liep toch nog goed door.
De finish was leuk. Rosa stond er weer aan te moedigen. De bocht om en toen nog 50 meter,...... De finish was binnen, met veel lampen en muziek en speakers. Erg leuk. 
Ik was er,.... pfffff. Ik liep een tijd, die ik totaal niet had verwacht. Ik liep 50'49"
Na een vermoeiende laatste 3 weken ging het toch redelijk goed.
Dit gaf me zeker weer meer zelfvertrouwen. Ik was het even kwijt.
Nu kan ik de komende week nog even wat rust nemen en me weer optimaal voelen en dan kan ik weer knallen met m'n trainingsschema's. Op naar Rotterdam!!!
Ondanks dit zeer pittige parcours en de tegenwind op het einde ben ik erg blij hoe het gegaan is.
Ik moet toch zeker eens een keer onder die 50 minuten kunnen lopen. Die tijd komt nog wel een keer.
Na de finish kregen we weer drinken een medaille en een handdoek.
Ik ben bij de finish gaan staan en heb de anderen aangemoedigd.
Daarna mijn tas opgehaald en toen zag ik ook Agnita weer terug. 
Agnita had ook heel erg goed gelopen. Ze kan nu ook weer op gaan bouwen. 
Helaas gingen Hans, Paulien en Sandra al meteen weer naar huis. Samen weer lekker gaan zitten en wat gedronken. Agnita had lekker koek meegenomen. We hebben heerlijk gezeten en gekletst over van alles en nog wat. 
Daarna zijn we tevreden naar huis gegaan. De pendelbus weer in, die ons netjes af heeft gezet bij het parkeerterrein.
Alles was heel goed geregeld.
We hebben het super leuk gehad.
Op naar ons volgende loopje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten