zaterdag 16 februari 2013

Trailschoenen

Vanmorgen eerst 18,6 km getraind. Duurtraining, interval en loopscholing. Van alles wat. Gewoon, omdat het super lekker weer was. Lekker douchen, eten en koffie. Daarna naar Alkmaar gereden om voor mijn allereerste trailschoenen te kijken. Benieuwd welke en of het uberhaupt iets is.
Er stonden een paar aardige mensen in de zaak van Sporthuis Visser/Oosterbaan. Ben hun namen even kwijt. Vriendelijk, gemoedelijk en vooral heel rustig en behulpzaam.
De Salomon XT Wings geprobeerd. Daarna de Mizuno Wave Harrier3 aan gedaan.
Beide sets buiten getest. Het grasveld gebruikt als testveld. Schoenen meteen vuil aan de onderkant.
Een paar keer van schoenen gewisseld.
Ik had een enorm dilemma. Wat moest ik nou toch kiezen?
De Salomon XT Wings heeft de naam, maar de Mizuno zat mij beter aangesloten om m'n totale voet. Meer steun en betere grip. Bij de Salomon was er net iets teveel ruimte bij de hiel, waardoor ik ging schuiven en niet de ultieme stevigheid had.
Ik koos voor de Mizuno. Zit zo lekker.
Jeetje best heel blij mee. Mijn stap naar het trailrunnen is gemaakt, met deze nieuwe schoenen en vorige week al met mijn Ultra Spire Surge rugzakje.
"The show will begin".
Tevens heb ik een prachtig Nike shirt gekocht met lange mouwen. Die doe ik morgen aan, met een dunne thermo er onder. Moet voldoene zijn, met dit weer.
Morgen ga ik op pad in de AWD. Colinda gaan wandelen en ik lekker trailrunnen. We gaan 4 uurtjes op pad en lekker genieten van de natuur.
Banaantje mee, water in de camelbag, telefoon, fotocameraatje, mueslireepje en gedroogde abrikozen. Verder mijn windjacktje en "Buff" sjaaltje. Gaat zeker goed komen morgen.
Hier nog wat foto's van m'n nieuwe aanwinsten.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten