zaterdag 9 februari 2013

Ultra Spire Surge



Vandaag naar de Fiets-/Wandelbeurs in de RAI geweest.
Daar was een stand van Ultra Spire aanwezig.
Natuurlijk naar op zoek gegaan en me goed laten informeren door Peter Jan en Chris.
Erg leuk met ze gepraat over ultralopen en trailrunning.
Ze zijn erg enthousiast en konden me voorzien van de info die ik graag wilde hebben.
Diverse Ultra Spires gepast en uiteindelijk kwam in op de "Surge" uit.

Waarom dan een rugzakje of eigenlijk gezegd een "race-vest"?
Is een belt dan niet meer goed genoeg.
Een belt is zeker goed, tot op zekere hoogte.
Als je wat langer op pad gaat, wil je iets meer dingen mee nemen.
Ik wil gewoon lekker gaan rennen in de natuur en ultralopen gaan doen.
Mijn pre is dan, om een regenjasje mee te nemen, banaan, geld, telefoon, fototoestelletje (compact), gelletjes, voldoende water.
Dan neem je niet een gewone rugzak mee, omdat dat teveel heen en weer slingert.
Je gaat zoeken en na lang zoeken op internet kwam ik de Ultra Spire Surge tegen. De pasvorm is namelijk heel belangrijk. Het moet goed aansluiten.
Deze wilde ik meteen bestellen va internet, maar heel verstandelijk hield Colinda me tegen, want ze zei: "Je moet het toch eerst passen. Hoe kan je nou zo maar iets bestellen, wat je niet kent?". Ze heeft zeker gelijk en ik liet het er bij.
Tja en toen kwam deze beurs en zag ik dat ze daar stonden. Wat een kans om dan alle soorten te passen. Geweldige stand!!!
Er zat weldegelijk verschil tussen de diverse racevesten. De "Omega" zat me te ruim en wilde niet goed sluiten, terwijl de "Surge" vanaf het eerste moment goed zat.
Het zit en voelt als een harnas om je lijf. Hele prettige pasvorm.

Hieronder een filmpje van de "Surge".

 
Na een tijdje te hebben gepraat en de diverse soorten te hebben gepast en te hebben gezien, besloot ik om te kiezen voor de "Surge". Dat zou mijn racevest worden.
Er was ook nog eens een beurs aanbieding. Via internet of waar dan ook betaal je normaal € 89,95.
Nu ging er € 20,- vanaf en ik moest € 69,- betalen. Scheelt toch weer.
Tevreden verliet ik de stand en het was leuk om op de beurs te lopen en te kijken. 
Dit is het racevest wat ik heb gekocht







Nu ga ik nog op zoek naar een lichtgewicht "Waterproof" regenjasje/windjack.
Het regenjack wat ik nu heb is te zwaar om mee te nemen. Een lichtgewicht jasje past mooi in het voorvak van m'n racevest. Handig om mee te nemen, als je wat langer onderweg bent en er regen is en je het kouder krijgt. Toch bescherming tegen onderkoeling. Ik heb een mooi jasje van "Salomon" gezien, de Salomon XT W(ater)P(roof) Jacket.
Gegevens:
Light weight, packable, waterproof and very breathable jacket. Ideal for running in wet weather


Salomon XT WP II Jacket W - 129139

Geen opmerkingen:

Een reactie posten