zondag 5 januari 2014

Boscross 5,6 km A'msterdamsebos

Sinds een paar weken ben ik lid van Atletiekvereniging AVH in Hoofddorp; (half december2013).
Wat een enthousiaste groep hardlopers.
Vanaf het eerste moment dat ik met deze #loopmaatjes ben gaan lopen, wordt ik meteen overal bij betrokken. Ik word gevraagd om mee te doen aan allerlei loopjes en wordt daarna spontaan uitgenodigd om iets te komen drinken. Zo onwijs leuk. Alsof ik deze mensen al heel veel jaren ken.
Spontaan wordt het gekletst en leuke ervaringen en tips uitgewisseld.

Op de atletiekbaan idem dito.
Zo werd ik door Elsa gevraagd om mee te gaan naar de boscross van A.V. Phanos.
Spontaan zei ik ja en zo gezegd zo gedaan.
Op zondag morgen in de auto gesprongen en op weg naar Amstelveen, naar het Amsterdamsebos.

Mijn startnummer opgehaald in de kantine van de hockeyclub Hurley en daarna omgekleed, mijn "Mizuno's" aan en hopla naar de start.






Daar zag ik al gauw de andere AVH-ers, Pieter, Anneke, Elsa, Caroline, Josephine, Leo, Gerard en nog een paar waar ik de naam niet van weet. Voor de start nog even een leuke groepsfoto.
Wat een gezellige groep is het toch. Wat heb ik dit gemist zeg en oh wat ben ik blij, dat ik dit weer heb terug gevonden.
Het was trouwens prachtig loopweer. Lekker zonnetje en niet koud.
De start,..... dringen en ik ging natuurlijk veel te hard van start, want Elsa zei nog zo: "Knallen, dan ben je de meute voor". Meteen dwars door de prut en diepe plassen op het grasveld. Modder vloog om m'n oren en in de eerste 200 mtr. stonden m'n voeten al blank van al het water, hihiiii. Dat beloofde wat.




 










Eerst een ronde om het grote grasveld, daarna door naar het bos en een flinke beklimming. Wat een blubber en wat een leuke bospaadjes. Boven op de heuvel was ik al kapot. Hopla, de heuvel weer af en een ander sompig grasveld over. Heerlijk, zo banjeren door de blubber. Op weg naar een volgende heuvel, er weer af en daarna weer een lange beklimming. Jeetje, wat was het pittig en glibberig. De eerste ronde zat er op. Nu nog een keer zo'n pittige ronde.
Wat was het leuk en ik genoot er zo van. Het laatste stukje de heuvel afgeknald, op weg naar de finish. Het was maar 5,6 km. maar oh jeetje wat was ik kapot zeg.
Ik finishte in een tijd van 31.06 min. Totaal andere tijden dan een wegwedstrijd.
Normaal loop ik op de 5 km gewoon 23 min. Nu ruim over het halve uur.
Het laatste stuk naar de finish werd ik aangemoedigd door de AVH-ers. Dat gaf me een warm gevoel en maakte me blij. Na de finish op alle loopmaatjes gewacht.
Soep eten, warme kleren aan en nog even koffie in de kantine van de hockeyclub Hurley. Mooi gebouw.
Tevreden ging ik weer naar huis, waar me een leuke verrassing wachtte.
We gingen voor het eerst naar de pupjes kijken!!!!

Het was een mooie dag!!!

Uitslagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten